Tuesday, September 29, 2009

Ini adalah entry bertarikh 29 sept..

*Entry tak bergambar dan membosankan. Ingat simpan draft nanti nak letak gambar,tapi hampeh..So aku publish je la..

Assalamualaikum..

=) ngheee..disebabkan aku dah lama tak berblog kat sini aku tetiba jadik cam kaku skit..nak stat ayat pun dah rasa tak reti la pulak kann..

Nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri (sedangkan dah nak abis raya dah ni)..Rasa macam cepat kan Ramadhan ngan Syawal kali ni??Tu la, tanda2 akhir zaman dah makin terasa..Aku tanya Shasha..

Ke aku yang dah nak mati ni??


Biasala aku, balik2 rasa nak mati..Risau, risau..Amalan pun tak sampai secubit garam..Mampuih nak menjawab dalam kubur nanti..Haih..

Tahun ni Adam dah stat gi Takbir Malam Raya.. Gi umah jiran2.. Comel sangat dia pakai jubah kecik..Huhuhu..Tapi tak nak beli songkok baru.. Ketayap jangan harap la kannn..

Then tahun ni Papa raya kat umah mak Der aku.. So malam yang terawikh terakhir tu kitorang amik gambar family..Katanya dah ada DSLR sendiri..Wawawa.. =p

So berpoye2 la kami sekeluarga amik gambar kat rumah and kat butik juga..

Tahun ni aku nekad nak bangun awal2 giler sebab nak gi kubur arwah mami aku.. Nak sembahyang raya jugak kat Setapak.. Selalunya family kitorang la paling lambat sekali sampai kat umah atuk aku..Kul 11 baru tekedek2 nak sampai..Bila sampai semua makcik buat muka senget2..huhu..

Alhamdulillah, tahun ni aku berjaya.. Lepas solat Subuh terus shoot g Setapak, sempat solat kat Masjid At-Taqwa yang memeberikan byk kenangan indah time aku kanak2. Aku sekolah agama kat Surau At-Taqwa dulu..skang dah upgrade jadik masjid..Best woooo...Bila teringat childhood memories..

Lepas sembahyang raya terus g kubur Mami...Syahdu je rasa..Dapat rasa arwah Mami ada dekat masa tu..Harap2 bacaan Yasiin yang dihadiahkan sampai kat arwah..amin~~

Balik kubur lepak rumah atuk aku..Kitorang buat pot luck je..Nak buek camno??Nek tiri tak samo cam nenek betul..Kalau arwah masih ada, tak yah nak pot2 luck ni..Semua da settle sendiri..Anak cucu nak balik, abis macam2 lauk dimasaknya..Skang ni kalau kitorang tak buat pot luck, kitorang kira gud luck la if jumpa kuih2 kering kat rumah atuk aku tu...*umur nenek tiri aku tak la tua sangat..tua tiga pat tahun je dari mak aku..*

Pas tu esoknya terus balik Terengganu sampai Sabtu after Subuh bertolak gi JB pulak..Konon2 adik aku ni poyo nak bekenal2 ngan famili kekasih baru dia..Huhuhu..Tak tau la camne, doa2 jadik le hendaknya..

Betolak dari Terengganu kul 6.30pagi, sampai JB dekat kul 4 ptg jugak la..Ada berhenti makan kejap, then solat kejap..Ya Allah..jauh giler okayy..Pas lepak2 kul 6.30 ptg gerak balik Rawang..Letihnya Allah je yang tahu...

Then esoknya Mak tam aku buat BBQ kat umah dia..tu lah sejarah cerita Syawal yang singkat pada aku...

Congrats to Fahmie n dd..Selamat Pengantin Baru to both of u..moga2 berkekalan hingga ke akhir hayat hendaknya..amin~~

1 comment:

  1. Salam, Jauh nyer perjalanan dari Treng ker JB dari JB ker Rawang in the same day!...'Hebat driver tuh' Tak care!!

    ReplyDelete