Sunday, May 10, 2009

Kalimah ALLAH di langit


Ini adalah kalimah Allah yang aku nampak kat bukit langat hari tu.Tapi aku nampak dengan mata kepala sendiri lagi clear.Kadang2 Allah dah tunjuk bukti kebesaranNya secara terang-terangan,tapi manusia tetap tak dapat melihat.Sebab hati dah jadi buta.Buta dengan banyak perkara.Kadang2 hati kita ni jadi buta sebab pemakanan kita jugak,oleh itu kalau pergi mana2 sila la pastikan betul2 halal.Jangan la makan kat kedai bukan Islam,sah2 kita patut ragu2.Then tak payah la nak pertikaikan mana nak tau walau ada logo halal JAKIM,then mana tau lepastu diorang sembelih ayam cam ne la apa la,banyak tul alasan.Yang aku tau,kita kena yakin.

Kalau ada logo JAKIM,kita yakin.Yakin yang diorang melaksanakan tanggungjawab diorang.Then kalau nak pertikaikan mana nak tau belakang JAKIM restoran tu guna sembelihan tak halal ke apa ke..Kita berserah je kat Allah.Kalau tak yakin apa2,masak je kat rumah.Tapi untuk makan kat restoran bukan Islam tu,patut pikir2 la sendiri.Bukan kita je boleh buta hati,dengan seluruh keturunan kita turut terkena kesannya nanti.Minta dijauhkankn Allah la hendaknya.

Wallahualam.

5 comments:

  1. wah! kagum dengan kebesaran Allah.

    blog kak nadia comel, ada banyak gambar. :)

    ReplyDelete
  2. salam..
    long, ader photography competition kat genting...
    suh la abg apis masuk...
    sory long lambat bagi tau..
    ijan pun baru tau...

    http://www.genting.com.my/en/special/2009/photography_competition/default.htm...

    klau berminat la...
    tarikh tutup : 15 may 2009

    ReplyDelete
  3. Ye la mcm boleh nampak la. Betul apa u cakap, ada manusia yg masih tak nampak kebesaran Allah

    ReplyDelete
  4. ader la long...
    http://noorhazlizan.blogspot.com/

    ijan suke entry along pasal mama...
    kelakar....
    terutama bile apis makan getah pemadam cicah kicap...

    ReplyDelete
  5. Anda seorang yang bertuah kerana dapat melihat tanda-tandaNya. Orang yang selalu memerhati alam sekeliling adalah seorang pemikir, dan seorang yang bersyukur

    ReplyDelete